Monday, October 13, 2008

Basic printing equipment for tshirt printing


Lately ni, haga petrol naik, harga makanan naik. Tapi income tak pernah le nak naik. Kalau naik pun, peniaga-peniaga makanan yang tidak bertanggungjawab akan mengambil kesempatan juga untuk menaikkan harga. So untuk mengatasi masalah-masalah begini, aku sarankan rakan-rakan menceburkan diri dalam perniagaan. Tidak kiralah apa perniagaan sekali pun. Janji rezekinya halal. Dekat sini aku nak kongsi sedikit la pengetahuan yang aku tau. Buat print baju sendiri dan kalau ada pelanggan, buat la khidmat print baju untuk pelanggan. Untuk post yang ni, aku selitkan "basic" barangan untuk print baju. Tak kira la atas baju apa pun. Benda ni korang leh lah buat kat umah je. Kat bilik ke. Mana-mana yang ada tempat sesuai untuk print. Jadi, macam dalam gambar tu. Adalah alat-alat basic yang korang boleh beli :
  1. Kayu frame (blok)
  2. Kain Mesh
  3. Gam / stapeler besar
  4. Squegee
  5. Photo imulsion
  6. Rubber dye.
  7. Lampu untuk expose blok.
  8. Artwork yang di print di atas transparency paper

Ni barang2 basic yang korang perlu ada. Barang2 ni korang boleh beli dekat, kalau dekat KL dekat Hai Kuang dekat Chow Kit dan kalau dekat JB, dekat Kinsport dekat Larkin Jaya.

5 comments:

Si Jambi Darat said...

mal..
ajar la camne nak wat blok..
hehehe..
step by step..
aku pun nak try gak wat tshirt suke2..hehehe

Anonymous said...

aku dah lama tak print baju sendiri. rindu gak.
angrymonkey needs a shirt, how much do yu charge for photo-emulsion blok?

paranoid of death said...

endy..bisa aja bro..dtg le kerumah..aku pun bosan2 layan buat baju je..hehheeh...rumah ku sentiasa terbuka..

paranoid of death said...

angrymonkey...print bro..layan sendiri..hehehe..mana tau ada rezki bleh menambahkan pendapatan..hehehe

Anonymous said...

salams,
bila kita boleh berchit-chat lagi.
Mari berYM - dmfoun@yahoo.com

byk aku nak diskuss dgn ko.