Monday, September 8, 2008

1st issue CrAzY SkuLL


Hi guys! and assalamualaikum to all muslims. Selamat melayari Paranoid Of Death.Ini adalah isu pertama design tee dari POD. Aku akan terang sedikit sebanyak proses buat tee ni. Ada certain2 gambar yang aku tak dapat masuk kan lagi, kamera aku masuk air daa...so permulaan ni aku letak jek sample gambar. Okeh..mula2 nye aku skecth atas kertas dulu. Dah sketch, pastu aku guna pen artline 0.3 untuk kemas line dan lukisan yang seperti kat sebelah tu.. Settle jek guna pen, aku pun kasi le kat abang aku. Mintak tolong dia scan kan kat opis die. Hhehe..sebab aku takde scanner. Belum ada bajet gi nak bli scanner :). Lepas jek scan, utk kerja mudah aku import ke photoshop. Kasi terang skit, aku naik kat curve dari Photoshop lebih kurang 5% jek. Lepas tu aku place kat dalam Illustrator CS2. Ni nak buat keje senang sebenarnya. Dekat Illustrator, aku klik Object > Live Trace > Tracing Option > aku set black & white. Pastu klick le Ok. Siap. Aku guna live trace tu utk cepatkan kerja pembikinan filem nanti. Dan gi 1 maleh aku nak trace, detail sgt. Sbab aku nak masih nampak effect sketching bila print ke atas baju nanti. Sebelum permulaan buat block, aku try susun atur pada 3 jenis kaler tshirt yg berbeza. Ini untuk memudahkan untuk aku sebelum print diatas warna baju yang sesuai. Untuk upcoming Post, aku akan buat sedikit tutorial, cara nak buat blok dan print tshirt kay. Selamat mencuba. (Sorry tak dapat letak gambar in detail work aku, kamera kawan masuk air le)

No comments: